
بعد از اینکه طراحی ماشین پیکان رو توی افتر افکت کامل کردیم میرسیم به ریگ و انیمیت ماشین.
قمست اول مربوط به آموزش افتر افکت طراحی ماشین پیکان ۱ رو حتما ببینید.
نکته ای که وجود داره تو ریگ کردن باید دقت داشته باشیم که چه لایه هایی رو به همدیگه پرنت کنیم.
قبل از پرنت کردن لایه ها بهتره اول در صورت نیاز جای anchor point انکر پوینت لایه ها رو تغییر بدیم.
برای ریگ آبجکتی مثل ماشین برای ایجاد بهتر حس توی لحظه ترمز گرفتن و یا شروع به حرکت کردن.
میتونیم از Null Object استفاده کنیم.برای زمانهایی که انکر پوینت رو نمیتونیم در دو مکان داشته باشیم.
میتونیم بریم سراغ Null
برای بهتر شدن فرم ماشین توی لحظه بالا اومدن با استفاده از Shape Layer و قابلیت Zig Zag
یک سیستم فنر بندی رو هم به ماشین اضافه میکنیم.
خیلی خوب بود استاد! دمت گرم
ممنون سپهر جان
سلام و درود. بسیار ممنون از ویدیوی آموزشی زیبا و مفیدی که قرار دادید. خیلی به دردم خورد و توی تمرین هام بهم کمک زیادی کرد
خداقوت. انشاءالله که همیشه در کار و زندگی موفق باشید