توی این آموزش افترافکت قسمتی از یک انیمیشن مربوط به ماشین پلیس روکار میکنیم
به این شکل که ماشین پلیس در حالی که چراغ چشمکزنش روشن هست وارد صحنه میشه بصورت drift متوقف میشه.
خطوط ترمز روی زمین باقی میمونه و دودی هم در صحنه دیده میشه.
برای بحث انیمیت خود ماشین دو راه وجود داره یکی کیفریمزدن برای Position و دومی داده یک Path به Position ماشین ، برای کاری که نا قراره انجام بدیم روش دوم عاقلانه تر و راحت تره.
پس با استفاده از ابزار Pen Tool یک مسیر رو ایجاد میکنیم.
بعد از کپی کردن Path و جای گذاری اون روی Position ماشین کیفریم ها رو انتخاب و با زدن راست کلیک گزینه Rove Across Time رو غیر فعال میکنیم.
حالت کیفریم ها رو به Linear تغییر میدیم.
برای تنظیم کردن سرعت ماشین نیاز به تغییر در گراف کیفریم های Position هست پس با رفتن به گراف ادیتور سرعت کیفریم ها رو معین میکنیم.
برای ایجاد خطوط لاستیک یا ترمز از Shape یی که ایجاد کردیم دو کپی میگیریم.
Stroke رو برای این دو Shape فعال میکنیم و در مکان مناسب قرار میدیم.
برای ایجاد شروع خطوط از Trim Path استفاده و End روکیفریم دهی میکنیم.
خطوط ترمز ترمز آماده هستند اما برای ایجاد بریدگی و حالت رندم با استفاده از یک Solid افکت Fractal Noise رو فعال میکنیم و تکنیک Alpha matte رو انجام میدیم.
ساخت دود در این آموزش مانند آموزش دود انفجار برای موشن گرافیک می باشد.
برای ایجاد حالت چشمک زدن بجای زدن کیفریم های زیاد برای opacity از کد loopOut(); استفاده میکنیم نحوه ایجاد حالت متفاوت رو در آموزش بهتون میگم.
سپاس و خسته نباشید
ممنون از لطف شما
مرسی .
مفیدبود خسته نباشی
ممنون سجاد جان
سلام پیام جان لطفا پروژه و فایل استفاده شده رو هم قرار بده ممنونم ازت
سلام آماده دانلود خدمت آقا اسماعیل گل