مدلسازی در سینمافوردی ( Cinema 4D ) از جذاب ترین کارهاست و علت اون هم ابزار های این نرم افزاره.در این آموزش به نحوه ساخت یک اسکیت پارک می پردازیم.
از ابزار های Symmetry ، Null ، Cloner و همچنین تگ Spline سینمافوردی استفاده میکنیم.ابزار Symmetry امکان قرینه سازی رو به ما میده به طوری که نیاز به مدسازی های مجدد نیست.Cloner رو هم برای کپی کردن آبجکت در فضای مشخص بکارگیری میشه.
تگ Spline رو ما به اسکیت برد استفاده کردیم تا حرکت اون رو روی یک مسیر که با استفاده از Pen ساخته شده کنترل کنیم.برای ساخته میله از Rectangle استفاده شده.برای مدلسازی اسکیت برد از Polygon استفاده میشه و اون رو بعد از Editable کردن با تغییراتی و استفاده از Bevell و Extrude اون رو به شکل نهایی در میاریم.
برای مسیر اسکیت بعد از ساخت Spline اون با Pen به وسیله Extrude به اون حجم میدیم.برای چمنزار از بعد از ساخت یک برگ اون با استفاده از Cloner سایر گلبرگ ها رو میسازیم و برای ساخت تعداد بیشتری از گل ها Cloner ابتدایی رو درون یک Cloner قرار میدیم و برای اینکه فضای چمنزار خیلی خطکشی شده نباشه برای بهتر کردن پراکندگی Cloner از Effector Random استفاده میکنیم و پارامتر های Scale و Position رو مقدار دهی میکنیم.
برای متریال هم از Color و Reflection پیشفرض Cinema 4D استفاده کردیم.نور پردازی فضا رو با Physical Sky انجام دادیم و برای بهتر کردن سایه ها در Render Setting از قسمت Effect افکت ambient occlusion رو فعال میکنیم.