
در ادامه آموزش های ریگ کاراکتر در افتر افکت قصد دارم چند تکنیک رو برای ایجاد لوپ انیمیشن
جذاب بهتون یاد بدم.تمامی لایه بندی کاراکتر با استفاده از shape layer میتونه به شما آزادی عمل زیاده ببخشه
برای تسلط بیشتر به روش ریگ کاراکتر بصورت پرنت میتونید آموزش افترافکت انیمیشن کاراکتر رو ببینید
در مواقعی ما میتونیم حتی انیمیت رو بصورت کامل با استفاده از path انجام بدیم
برای شروع ریگ کاراکتر به روش پرنت لایه به لایه میتونیم لایه های مرتبط به هم مثل دست ، مچ و بازو رو توی یک
کامپوزیشن قرار بدیم.پس برای شروع باید بریم سراغ pre-compose کردن لایه ها
بعد از ترتیب دادن به لایه ها بوسیله pre-compose کردن اونها وقت پرنت کردن لایه ها به همدیگه هست.
روش پرنت کردن در افتر افکت بسیار ساده است فقط کافیه با استفاده از ابزار pick wipe لایه مورد نظر رو انتخاب کنید
ترتیب پرنت کردن لایه ها به این شک هست که اجزای صورت به سر و سر به گردن
اجزای دست به ترتیب انگشت به مچ ، مچ به ساعد ، ساعد به بازو و بازو به تنه ( سینه یا لگن )
به همین شکل پا رو هم به تنه کاراکتر پرنت میکنیم.
برای ایجاد یک انیمیشن لوپ باید کیفریم ها رو به شکلی تنظیم کنیم که کیفریم ابتدا و انتها با هم برابر باشند
برای ایجاد لوپ از اکسپرشن loop به شکل زیر
loopOut("pingpong")
استفاده میکنیم.برای قسمت لوپ انیمیشن راه رفتن کاراکتر پرنده به سراغ shape layer پا میریم
نکته ی جالب اینه که ما بصورت مستقیم نمیتونیم از اکسپرشن loopOut برای Path استفاده کنیم.
از اونجایی که انیمیت پا با استفاده از Path ایجاد شده باید از یک تکنیک برای ایجاد لوپ پاها بهره ببریم.
با pre-compose کردن لایه پا روی اون راست کلیک میکنیم و از قسمت Time به سراغ Time Remapping میریم.
حالا برای time remap از expression لوپ استفاده میکنیم.