موشن گرافیک
تاریخ ارسال : ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
123 views
آموزش افترافکت لوگو انیمیشن after effects لوگو موشن

اگر تولید کننده محتوا هستید و یا طراح هویت بصری لوگو انیمیشن یکی از مواردی هست که

ساخت اون برای شما ضروری هست.توی این آموزش افترافکت یکی از مواردی که شما یادمیگیرید

ایجاد منبع نور و پرتوهای نور هست.به صورت پیشفرض نورهای افترافکت بدون هیچ منبع نور و

یا پرتو نوری هستند.ما برای اضافه کردن این دو از پلاگین Lux از مجموعه پلاگین های Red Giant Trapcode Suite

استفاده میکنیم.قبل از شروع ، برای استفاده از این پلاگین مجموعه دانلود Trapcode Suite رو

نصب کرده باشید تا بتونید پلاگین Lux و Particular رو توی After Effects بتونید اجرا کنید.

کار رو با ساخت کامپوزیشن و انتخاب پریست HD شروع میکنیم.در ابتدا به سراغ نور ها میریم و

نور Spot رو به کامپوزیشن اضافه میکنیم.بعد از اضافه کردن Light به Composition به این پیغام روبرو میشید

آموزش افترافکت لوگو انیمیشن

همونطور که میدونید نور و دوربین لایه های ۳D ما هستند و برای استفاده از اونها وجود یک لایه سه بعدی

نیاز هست.برای شروع نیاز داریم تا مقادیر پارامترهایی مثل point of interest و position رو تغییر بدیم.

بعد از اضافه کردن دوربین یک solid رو به کامپوزیشن اضافه میکنیم و تیک ۳D رو برای اون فعال میکنیم.

با چرخش solid حول محور x میتونیم از اون به عنوان کف یا زمین استفاده کنیم.

با تغییر position تاثیر پذیری solid رو از Spot Light رو بهتر میکنیم.

یک solid دیگه برای اضافه کردن پلاگین lux ایجاد میکنیم.پلاگین بصورت خودکار نور ما رو شناسایی میکنه

و منبع نور و پرتوهای نوری رو ایجاد میکنه.وقت انیمیت نور رسیده.

برای ایجاد حالت روشن و یا خاموشن شدن نور intensity رو کیفریم بدید و در قدم بعد xRotation

رو برای چرخش نور.برای نمایش لوگو میتونیم از یک فایل لوگو بصورت png و یا وکتور استفاده کنیم

اما با استفاده از فایل پروژه آموزش افترافکت قالب نمایش لوگو میتونید شکل لوگو انیمیشن رو بهتر کنید.

توی بخش بعد به سراغ پلاگین Particular میریم و شروع میکنیم به تغییرات پارامتر ها

از Emitter Behavior شروع میکنیم و اون رو به Explode تغییر میدیم تا پارتیکل ای در ثانیه ایجاد نشه

با تغییر مقدار Particle/sec تعداد پارتیکل ها و با تغییر Emitter Type به Box فضای حرکتی و با تغییر life به

میزانی که قصد داریم پارتیکل ها در کامپوزیشن دیده بشن تغییرات رو ادامه میدیم.

برای تغییر شکل حرکتی پارتیکل ها از velocity شروع میکنیم و از قسمت Physics->Air به سراغ Spin Amplitude و Spin Frequency میریم مقدار

Affect Position هم بهتر هست تغییر کنه در نهایت فعالسازی Motion Blur از قسمت Rendering برای جذاب کردن حرکت ذرات بسیار مناسبه.

در بخش آخر برای حرکت دادن پارتیکل ها به فضای بیرون از کامپوزیشن از wind در محور y و x استفاده کنیم.

پیشنمایش آموزش

دریافت فایل و توضیحات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *