موشن گرافیک

تاریخ ارسال : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
121 views
آموزش سینمافوردی تکنیک بازکردن درها

بعضی اوقات ما توی نرم افزار سینمافوردی میتونیم برای سرعت بخشیدن به پروژه با استفاده از تکنیک هایی

از ایجاد کیفریم جلوگیری کنیم.برای اینکار میتونیم بعضی از آبجکت ها رو واکنشگرا کنیم بطور مثال

باز شدن در ها در هنگام نزدیک شدن دوربین.اگر بخواهیم اینکار رو برای تعداد زیادی از درها انجام بدیم

و برای هر در کیفریم ایجاد کنیم قطعا روند پیشرفت پروژه کند خواهد شد.توی این آموزش شما

یادمیگیرید چطور با استفاده از Cloner و Plain تعداد بینهایتی از درها رو کنترل کنید

برای اینکار ابتدا با استفاده از Cube در رو مدلسازی میکنیم.برای چرخش در نیاز هست تا Axis Cube رو جابجا کنیم

و کنار اون قرار بدیم. برای جابجایی و تغییر مکان Axis ابتدا باید Object رو Editable کنیم با زدن کلید C.

بعد از اینکار Polygon ، Edge یا Point مورد نظر برای جابجایی Axis آبجکت انتخاب کنید بعد از

انتخاب Model Mode از منوی بالا Mesh->Axis Center ->Axis Center رو انتخاب کنید.حالا به تناسب انتخاب از

بین Polygon ، Edge یا Point در قسمت Center یکی را انتخاب و کلید Execute را بزنید حالا در

بر پاشنه درست میچرخد یک کپی از Object که به عنوان در ایجاد کردید بگیرید اینبار قصد ساختن دیوار و

ایجاد حفره در دیوار به اندازه در رو باز هم با استفاده از یک Cube داریم.Boole رو اضافه کنید و

دو Cube که به عنوان دیوار و حفره داخل دیوار اضافه کردید را در زیر مجموعه Boole قرار دهید.

برای کنترل در باید از Mogrph Cloner سینمافوردی کمک بگیرید برای اینکار ابتدا یک Cloner بسازید و Object

که به عنوان در ساخته ایم را زیر مجموعه Cloner میکنیم.حالا زمان کنترل در با استفاده از Effector Plain

میباشد از قسمت Parameter تیک Position را بردارید و تیک Rotation را بزارید.

پشینمایش آموزش

دریافت فایل و توضیحات
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را بیان کنید
  • Avatar

    azad در تاریخ : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ گفته :

    ممنون بابت آموزش خوبتون

    پاسخ به این دیدگاه