موشن گرافیک
تاریخ ارسال : ۲ شهریور ۱۳۹۹
1,637 views
آموزش سینمافوردی انیمیت پرچم cinema 4d tutorial flag animate

برای ساخت موشن گرافیک پرچم در این تکنیک نیاز داریم تا طرح پرچم رو وارد سینمافوردی کنیم.

بعد از واردکردن طرح پرچم که در نرم افزار ایلاستریتور ایجاد کردیم به سراغ Extrude میریم.

در این آموزش از طرح پرچم آسیب دیده استفاده شده که برای موشن گرافیک های مذهبی و مناسبتی محرم و ایام عاشورا مناسب هست

شما میتونید فایل پرچم رو از قسمت دانلود آموزش دریافت کنید

Spline رو زیر مجموعه Extrude میکنیم و از تب object مقدار Movement رو ۰ میکنیم.

برای تغییر چیدمان Edge ها به سراغ تب caps میریم و مقدار type رو به Quadrangles تغییر میدیم.

در ادامه Regular Grids رو هم فعال میکنیم برای نرم تر شدن حرکت پرچم مقدار Width رو کم میکنیم.

برای ادامه کار نیاز داریم تا Extrude را به وسیله Current state to object قابل ادیت کنیم.

برای اینکار برروی Extrude راست کلیک کنید و گزینه Current state to object رو انتخاب کنید.

یک آبجکت جدید با مشخصات Extrude برای ما ایجاد شده حالا زمان شبیه سازی باد و حرکت پرچم هست.

برای اینکار نیاز داریم تا از Simulation سینمافوردی cinema 4d استفاده کنیم.

برای اضافه کردن Tag Cloth برروی آبجکت جدید راست کلیک کنید و قسمت Simulation Tags گزینه Cloth رو انتخاب کنید.

برای شروع ابتدا نقاطی رو که نقش نگه دارنده پرچم هستند رو ایجاد کنیم.

برای اینکار Point Mode رو انتخاب کنید و تعدادی نقاط از کنار پرچم رو انتخاب کنید

بعد از انتخاب نقاط تگ Cloth رو انتخاب کنید و از تب Dresser قسمت Fix Point گزینه Set رو انتخاب کنید.

برای نرم تر کردن شکل پرچم از تب Tag مقدار iterations رو افزایش بدید.به سراغ تب Forces میریم.

برای اینکه در جین انیمیت پرچم کمی حالت کشیده شده به خودش بگیره مقدار Drag رو هم افزایش بدید.

وقت اضافه کردن باد به پرچم رسیده اینکار رو با استفاده از Wind Direction انجام میدیم

دقت داشته باشید مقدار wind direction رو در محوری که پرچم قرار داره افزایش بدید.

قدرت و شدت وزش باد رو با استفاده از wind strength افزایش بدید.

برای ایجاد تغییرات بیشتر هم میتونید از Wind Turbulence هم استفاده کنید.

بعد از تکمیل تغییرات و برای استفاده از نتیجه نهایی بهتر هست تا از تب Cache استفاده کنید.

اینکار باعث سرعت بخشیدن به پروژه میشه و نیاز به محاسبات برای رندر در هر بار باز پخش نمیباشد.

برای اینکار کافیه از تب Cache گزینه Calculate Cache رو انتخاب کنید اینکار ممکنه کمی زمان بر باشه.

شما میتونید برای ساخت متریال و یا ساخت پرچم با شکل متفاوت از آموزش افترافکت انیمیت پرچم سه بعدی هم استفاده کنید

پیش نمایش آموزش

دریافت فایل و توضیحات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *