موشن گرافیک

تاریخ ارسال : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
841 views

آموزش ساخت آتش Low Ploy بوسیله Emitter در سینمافوردی

تکنیک Low Poly سینمافوردی در کارهای کارتونی ، انیمیشن ها ، موشن گرافیک ( Motion Graphic ) و همچنین برای کم کردن حجم کار خیلی استفاده میشه  برای اینکه شما یک آبجکت رو بصورت Low Poly در بیارید کافی سگمنت ( Segment ) های اون رو کاهش بدید و تگ Phong رو حذف کنید.

توی این آموزش ما برای ایجاد این آتش از یک Sphere استفاده میکنیم و بعد از کم کردن سگمنت ( Segment ) های اون و تغییر چیدمان Point ها روی Octahedron بوسیله Type اندازه ی Sphere رو با Radius کم میکنیم.

حالا نیاز به ایجاد Emitter سینمافوردی از منوی بالا Simulate و بعد Particles.بعد از پلی کردن کاری که Emitter میکنه به این شکله که خطوطی رو از صفحه XY صاطع میکنه.این خطوط در رندر ( Render ) نمایش داده نمیشوند.

حالا Sphere رو زیر مجموعه Emitter میکنیم.

برای اینکه Sphere جای خطوط رو در Emitter بگیره تیک Show Object رو فعال میکنیم.

برای تنظیم کردن و شکل دهی به Sphere ها که به شکل آتش در بیان باید پارامترهایی رو توی Emitter تغییر بدیم.Brthrate Editor و Brthrate Renderer دو پارامتر برای تعیین تعداد Emitter در محیط Edit و زمان Renderer هستند.

Start Emission و Stop Emission برای تعیین فریم شروع تولید پارتیکل ها ( Particle )  توسط Emitter و پایان اونهاست.

Lifetime هم یک پارمتر برای تعیین فریم وجودی هر پارتیکل ( Particle ).

Speed سرعت هر پارتیکل ( Particle ) منتشر شده از صفحه Emitter و Rotation مقدار چرخش برای هر پارتیکل ( Particle ) میباشد.

پارامتر آخر و End Scale مقدار سایز نهایی هر پارتیکل ( Particle ) در زمان پایان عمر خودشه.هر کدوم از این پارامترها دارای Variation هستند که برای ایجاد حالت رندم در مقادیر تعیین شده برای هر کدوم از پارتیکل ( Particle ) ها هستند.

دریافت فایل و توضیحات
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را بیان کنید